جستجو
Close this search box.

تفاوت پسته اکبری با پسته های دیگر چیست؟ فرق پسته اکبری و احمد آقایی چه می باشد؟ در این مطلب قصد داریم به معرفی پسته اکبری بپردازیم و سپس تفاوت آن را با پسته های دیگر شرح دهیم. با ما در تاج بی بی، فروشگاه معتبر انواع پسته همراه شوید.

پسته اکبری چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

 پسته اکبری در اواخر دهه سی شمسی توسط حاج اکبر بسنجیده، در روستای عباس آباد امین، از توابع بخش کشکوئیه شهرستان رفسنجان، شناسایی و تکثیر شد. پسته اکبری یکی از انواع پسته های معروف و با کیفیت ایرانی است که در استان خراسان و اصفهان تولید می شود. این نوع پسته به دلیل ویژگی های خاص خود از جمله طعم شیرین، اندازه بزرگ، پوست نازک و زرد رنگ، و آسان بودن در خوردن، بسیار محبوب است.

پسته اکبری یک خوراکی لذیذ و مغذی است. این پسته می تواند به عنوان یک میان وعده سالم یا به عنوان بخشی از یک وعده غذایی استفاده شود.  این پسته انواعی دارد که می توان به پسته اکبری خام، زعفرونی، شور، نمکی و … اشاره کرد. در بازارهای جهانی این نوع پسته را با نام super long pistachio می شناسند.

پسته اکبری دیرگل و دیررس بوده و در دهه سوم شهریور قابل برداشت است.  پسته اکبری در دسته پسته های بادامی قرار دارد. درصد خندانی پسته اکبری با کیفیت بالا است و دارای مغزی به رنگ بنفش و قهوه  ای و رنگ پوست کرم استخوانی تیره می باشد.  این پسته به دلیل شکل ظاهری اش بسیار مورد اقبال عمومی است.

 انس ۱۸ پسته اکبری نیز در مقادیر کمتر موجود می باشد ولی قیمت بسیار بالاتری داشته و کالایی لوکس به حساب می آید. پسته اکبری در سایزهای انس ۲۰ تا ۲۸ موجود است. پسته اکبری با کیفیت، پسته ای بسیار کشیده و بزرگ است و شکل ظاهری آن مانند پسته احمد آقایی می باشد. این پسته نسبت به پسته احمد آقایی دارای ظاهری کشیده تر است.

تفاوت پسته اکبری با پسته های دیگر

ویژگی های اصلی پسته اکبری با کیفیت عبارتند از:

  1. طعم شیرین و خوشمزه: پسته اکبری دارای طعم شیرین و خوشمزه ای است که بسیار مورد توجه علاقه مندان به پسته قرار می گیرد.
  2. اندازه بزرگ: پسته اکبری از انواع پسته هایی است که دانه های آن بسیار بزرگ و پر از مغذی های مورد نیاز بدن انسان هستند.
  3. پوست نازک و زرد رنگ: پسته اکبری دارای پوستی نازک و زرد رنگ است که در زمینه تمیز کردن و خوردن آسان آن بسیار موثر است.
  4. مصرف آسان: به دلیل اندازه بزرگ و پوست نازک، پسته اکبری بسیار آسان در خوردن است و نیازی به زمان و تلاش برای خوردن آن ندارد.

به طور کلی، پسته اکبری یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که به دنبال پسته ای با طعم شیرین و خوشمزه، اندازه بزرگ، و پوست نازک هستند.

تفاوت پسته اکبری با پسته های دیگر چیست؟

درخت پسته اکبری نسبت به سایر درختان پسته تنومندتر و پر برگ تر است و در برابر آفاتی مانند پسیل آسیب پذیرتر بوده و در صورتی که با آن مقابله نشود احتمال برگریزی آن وجود دارد. ویژگی دیگر این درخت نسبت به سایر درخت ها به مصرف آب کم آن است و به همین دلایل بسیاری از کشاورزان ترجیح می دهند به سراغ کشت این رقم پسته بروند.

پسته اکبری یکی از انواع معروف پسته است که از منطقه اصفهان و شهرستان زرین شهر تولید می شود. این نوع پسته به دلیل طعم خوب و خوشمزه اش، از بین مصرف کنندگان پسته بسیار محبوب است. تفاوت اصلی پسته اکبری با دیگر انواع پسته ها عبارت است از:

  1. اندازه و شکل: پسته اکبری دارای اندازه بزرگتری نسبت به بقیه انواع پسته ها است و شکل آن بیشتر به صورت برجسته و بلند است.
  2. طعم و خوشبو: پسته اکبری دارای یک طعم خاص و بسیار خوشمزه است که از دیگر انواع پسته ها متمایز است. همچنین این نوع پسته دارای بوی مطبوع و خوشبویی است که آن را از سایر انواع پسته ها متمایز می کند.
  3. قیمت: به دلیل کیفیت و مزه برتری که پسته اکبری دارد، این نوع پسته معمولا قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع پسته ها دارد.
  4. استفاده: پسته اکبری معمولا برای خوراکی خوردن به صورت تازه یا برشته استفاده می شود و اغلب برای تزیین و تهیه دسر و شیرینی ها نیز استفاده می شود.

به طور کلی، پسته اکبری یکی از پرطرفدارترین انواع پسته ها به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارد می باشد و از دیگر انواع پسته ها متمایز است.

پسته اکبری با کیفیت تاج بی بی

تفاوت پسته اکبری و احمد آقایی

پسته های احمدآقایی و اکبری هر دو در دسته پسته های کشیده جای دارند. با این وجود این دو نوع پسته ممکن است تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند. به همین دلیل خیلی از افراد در هنگام خرید توجه زیادی به نوع پسته می کنند. هر دو از نظر کیفیت و مزه بسیار به یکدیگر شباهت دارند و مغز خوشمزه پسته احمدآقایی دارای رنگ ارغوانی و مغز پسته اکبری دارای رنگ قهوه ای و بنفش می باشد. 

پسته اکبری و احمدآقایی هر دو از انواع پسته های کاشته شده در شهر رفسنجان استان کرمان هستند که در کشورهای مختلف اروپایی، چین، هند و … خریداران خود را دارند و بازار صادرات آن ها بسیار داغ می باشد. درختان هر دو نوع از این پسته ها با یکدیگر از نظر قدی و رشد عرضی یکسان می باشد و همچنین جوانه هر دو نوع این پسته ها دایره ای و با طول کم می باشد. به همین دلیل می توان گفت که تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی زیاد نمی باشد.

یکی از تفاوت های این دو نوع پسته زمان برداشت آن ها می باشد. به طوری که پسته اکبری در چندین سال قابل برداشت نمی باشد و ممکن است درختان یک باغ چند سالی نتوانند دارای پسته اکبری باشند و دوره های خاص زمستانی را بگذرانند. در صورتی که پسته احمدآقایی در هر شرایطی پرورش می یابد و کاشت آن برای کشاورزان به صرفه تر می باشد. همینطور زمان گل دهی پسته اکبری دیرتر از زمان شروع گل دهی پسته احمدآقایی در شهرهای مختلف می باشد و پسته اکبری در دسته پسته های دیررس و پسته احمدآقایی در دسته زودرس قرار دارد.

تفاوت پسته اکبری و کله قوچی

پسته کله  قوچی بزرگ به دلیل طعم استثنایی و رنگ سبز روشن به عنوان یک میان وعده مجلل در سراسر جهان استفاده می شود. همینطور نسبت به پسته های دیگر دیر شکوفه می دهد و دیررس است، پسته کله  قوچی بهترین انتخاب برای تهیه شیرینی، دسر و بستنی است و پسته اکبری بیشتر برای مصارف آجیلی استفاده می شود.

تفاوت قیمت پسته اکبری با دیگر پسته ها

همیشه قیمت پسته اکبری به خاطر کشت و شکل ظاهری آن، نسبت به انواع پسته های دیگر بیشتر بوده است و این نوع پسته در شهرهای کرمان، یزد، سمنان و خراسان رضوی کشت می شود اما مرکز عمده کشت و تولید پسته را می توان شهر کرمان دانست. شما می توانید در فروشگاه تاج بی بی پسته اکبری را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید. 

درخت پسته اکبری

درخت پسته اکبری به عنوان یکی از درختان میوه ای مهم و ارزشمند شناخته می شود که به دلیل خواص غذایی، مقاومت در برابر شرایط نامساعد و کاربردهای متنوع، در کشاورزی و صنایع چوبی اهمیت زیادی دارد. درخت پسته اکبری یکی از انواع درختان میوه ای است که از خانواده پسته ها می باشد. این درخت بومی منطقه خاورمیانه است و در کشورهایی مانند ایران، ترکیه، افغانستان و ارمنستان کشت می شود. درخت پسته اکبری از نظر ظاهری شبیه به درخت پسته عادی است ولی میوه های آن دارای زمردی رنگ و اندازه بزرگتری هستند.

درخت پسته اکبری به آب و هوای گرم و خشک عادت دارد و بهترین رشد را در شرایط آفتابی و خاک های خوب دارد. این درخت به دلیل مقاومت بالا در برابر خشکی و بیماری ها، به عنوان یک گزینه مناسب برای کشت در مناطق خشک و کم آبی شناخته می شود.

میوه پسته اکبری دارای خواص غذایی فراوانی است. حاوی مواد مغذی از جمله پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای حفظ سلامتی بدن بسیار مفید است. مصرف میوه پسته اکبری به عنوان یک منبع اصلی انرژی و غذایی می تواند به بهبود سلامت قلب، کنترل قند خون و پیشگیری از بیماری های مزمن کمک کند. همچنین از چوب درخت پسته اکبری برای ساخت مبلمان، کابینت و اشیاء دکوریتی استفاده می شود که به دلیل زیبایی طبیعی و مقاومت بالا، از طرفداران زیادی برخوردار است.

خرید پسته اکبری باکیفیت و مرغوب از تاج بی بی

آیا به دنبال پسته ای با کیفیت و مرغوب هستید؟ با تاج بی بی همراه شوید و از بهترین پسته های ایرانی بهره مند شوید. ما پسته اکبری با کیفیت را از بهترین مزارع و باغات پسته در ایران انتخاب می کنیم تا بهترین محصولات را برای شما فراهم کنیم.  با خرید از ما مطمئن باشید که پسته هایی با طعم و کیفیت بی نظیر دریافت خواهید کرد. همچنین تاج بی بی از تنوع محصولات خود اطمینان دارد تا همه سلیقه ها را در نظر بیاورد. برای سفارش و خرید به وبسایت ما مراجعه کنید و از تجربه خرید خود، لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *